سید مرتضی ساداتی، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این دوره آموزشی بر اساس قرارداد منعقدشده میان جهاددانشگاهی و اداره کل بهزیستی مازندران و با حضور ۲۳ نفر از مربیان هنری مراکز غیردولتی تحت نظارت معاونت توانبخشی بهزیستی و کارشناسان مربوطه در حال برگزاری است.
وی افزود: شرکت کنندگان در این دوره چهارروزه با مبانی، اصول و کاربردهای نمایش درمانی و نقش مؤثر آن در بهبود مهارت های آموزشی، ارتباطی و فرآیندهای توانبخشی آشنا خواهند شد.
ساداتی تأکید کرد: اجرای این دوره در راستای توسعه آموزش های تخصصی، توانمندسازی کارکنان و ارتقای سطح دانش حرفه ای کارکنان بهزیستی استان برنامه ریزی شده است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی مازندران خاطرنشان کرد: این نهاد با بهره گیری از ظرفیت های آموزشی و تخصصی خود، اجرای دوره های مهارت افزا و تخصصی مورد نیاز دستگاه های اجرایی و سازمان های مختلف را به طور جدی در دستور کار دارد.
علی خامه ور معاون امور توانبخشی بهزیستی مازندران نیز در این دوره آموزشی به ایسنا گفت: این برنامه ها بر ضرورت هنردرمانی به عنوان یکی از نوین ترین شیوه های درمانی و توانبخشی در مراکز تحت نظارت، بر بهره گیری از ابزارهای نوینی همچون نمایش درمانی در فرآیند بهبود و توانمندسازی توان خواهان موثر است.
خامه ور با اشاره به تنوع مراکز تحت نظارت، گفت: این مراکز به گروه های مختلفی از جمله بیماران روانی مزمن، سالمندان، افراد دارای اختلال طیف اتیسم و افراد دارای معلولیت های ذهنی و جسمی‑حرکتی خدمات ارائه می دهند.

وی با اشاره به خدمات آموزشی و توانبخشی مانند گفتاردرمانی، کاردرمانی و فیزیوتراپی، گفت: استفاده از ظرفیت های هنر و ورزش هم می تواند در فرآیند توانبخشی و بهبود کیفیت زندگی مددجویان نقش مؤثری داشته باشد.
معاون توانبخشی بهزیستی مازندران، ادامه داد: این آموزش ها باید ساختاریافته، هدفمند و همراه با پژوهش های علمی برای سنجش اثربخشی باشند.
انتهای پیام
∎

دیدگاهی ثبت نشده است