محمدرضا میرادی در گفت وگو با ایسنا و در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: این دانشگاه با ارتقای زیرساخت های فنی ایستگاه های سنجش ذرات معلق، موفق به اتصال آنلاین ایستگاه های پایش هوای زاهدان و سراوان به سامانه ملی پایش کیفی کشور شد تا با تحلیل داده های دقیق، گامی موثر در جهت مدیریت هوشمند سلامت محیط و کاهش مخاطرات زیست محیطی برداشته شود.
وی افزود: این اقدام در چارچوب برنامه های پیشگیرانه دانشگاه برای توسعه نظارت هوشمند و با هدف افزایش دسترسی عمومی به اطلاعات معتبر کیفی هوا صورت گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت های فنی افزود: ارتقاء و به روزرسانی تجهیزات سنجش در این دو شهر، امکان پایش دقیق تر و تحلیل لحظه ای وضعیت آلاینده های هوا را فراهم کرده است.
میرادی در پایان خاطرنشان کرد: اتصال به شبکه ملی پایش هوا، بستر لازم را برای اتخاذ تصمیمات مدیریتی بهنگام و تخصصی توسط مسئولین فراهم می کند که این امر نقش مستقیمی در حفظ و ارتقای سلامت شهروندان در برابر معضلات زیست محیطی خواهد داشت.
انتهای پیام
∎

دیدگاهی ثبت نشده است