مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از آغاز عملیات احداث مرکز پایش و سنجش آلایندگی‌های محیط زیستی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مرکز با هدف ارتقای نظام پایش، افزایش دقت در کنترل آلاینده‌ها و تسهیل خدمات تخصصی به واحدهای صنعتی دنبال می‌شود.

راه اندازی مرکز پایش آلایندگی های محیط زیستی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز
2 هفته پیش
زمان مطالعه: 3 دقیقه

لیلا تاج گردون امروز دوشنبه ۱۸ خرداد و همزمان با سومین روز از هفته محیط زیست، در آیین کلنگ زنی مرکز پایش و سنجش آلایندگی های محیط زیستی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز اظهار کرد: توسعه صنعتی و حفاظت از محیط زیست دو موضوع مکمل یکدیگر هستند و دستیابی به توسعه پایدار زمانی محقق می شود که فعالیت های صنعتی در چارچوب الزامات و استانداردهای محیط زیستی انجام شود.

وی افزود: راه اندازی مرکز پایش و سنجش آلایندگی های محیط زیستی امکان رصد مستمر وضعیت زیست محیطی منطقه را فراهم می کند و در کنار آن، با استقرار کارشناسان محیط زیست، فرآیندهای مرتبط با صنایع و واحدهای تولیدی نیز تسهیل خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، ارتقای نظام پایش، افزایش دقت در کنترل آلاینده ها، تسریع در ارائه خدمات تخصصی به صنایع و ایجاد بستری مناسب برای تعامل سازنده میان صنعت و محیط زیست است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز در این مراسم با اشاره به تفاهم ها و تعهدات پیشین میان منطقه ویژه اقتصادی و اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: زمینی به مساحت حدود ۱۷۰۰ مترمربع برای احداث این مرکز اختصاص یافته است.

سعید مصفا افزود: منطقه ویژه اقتصادی شیراز علاوه بر واگذاری زمین، آمادگی مشارکت در اجرای ساختمان و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز این مرکز را نیز دارد.

وی ادامه داد: استقرار نمایندگی و مرکز پایش محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی، فرآیند ارائه خدمات و صدور مجوزهای مورد نیاز واحدهای صنعتی را تسهیل می کند و نقش مؤثری در ارتقای شاخص های محیط زیستی و توسعه پایدار منطقه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، آیین کلنگ زنی مرکز پایش و سنجش آلایندگی های محیط زیستی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، معاونان و رؤسای این اداره کل، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز و جمعی از مدیران و کارشناسان برگزار شد.

این مرکز با هدف توسعه زیرساخت های پایش محیط زیستی، استقرار ایستگاه سنجش آلاینده ها، تقویت نظام رصد و پایش مستمر وضعیت محیط زیست منطقه و تسهیل خدمات رسانی به واحدهای صنعتی مستقر در شرق شیراز احداث خواهد شد.

همچنین در ادامه برنامه های هفته محیط زیست، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، معاونان و کارشناسان این اداره کل به همراه مدیران منطقه ویژه اقتصادی شیراز از تصفیه خانه منطقه ویژه اقتصادی و یکی از واحدهای تولید سموم کشاورزی مستقر در این منطقه بازدید کردند.

در این بازدید، روند تصفیه پساب، نحوه مدیریت پسماندها، رعایت الزامات محیط زیستی و اقدامات انجام شده برای کنترل آلایندگی ها مورد بررسی قرار گرفت و بر تداوم پایش و نظارت های محیط زیستی با هدف حفظ سلامت محیط زیست و توسعه پایدار فعالیت های صنعتی تأکید شد.

انتهای پیام

0 بازدید
کد خبر 124367

برچسب‌ها

نظر شما

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.