به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پی حملات اخیر دشمن در طی ساعات گذشته در برخی مناطق کشور و با توجه به شرایط ویژه، وزارت بهداشت اعلام کرد که به اطلاع هموطنان عزیز می رساند تمامی ظرفیت های نظام سلامت کشور در حالت آماده باش کامل قرار داشته و ارائه خدمات درمانی، اورژانسی، بهداشتی و دارویی بدون وقفه در حال انجام است.
براساس این اطلاعیه، تمامی پایگاه های اورژانس، بیمارستان ها، مراکز درمانی، مراکز انتقال خون، شبکه های بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در حالت آمادگی کامل و کلیه امکانات و نیروهای تخصصی، برای خدمت رسانی به شهروندان عزیز فراهم است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی پزشکان، پرستاران، پرسنل اورژانس، کارکنان بهداشتی و درمانی و سایر خدمتگزاران تیم ملی سلامت، از مردم شریف ایران درخواست می کند:
• آرامش خود را حفظ کرده و اخبار مرتبط با وضعیت سلامت و خدمات درمانی را صرفاً از منابع رسمی دریافت کنند.
• از مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی و بخش های اورژانس خودداری کنند تا امکان ارائه خدمات سریع تر به بیماران و مصدومان نیازمند فراهم شود.
• در صورت نیاز به خدمات فوریت های پزشکی، با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند.
• از حضور بدون هماهنگی در محل های رخ دادن حوادث و نیز مراکز درمانی بپرهیزند.
• توصیه های ایمنی، بهداشتی و امدادی دستگاه های مسئول را با دقت دنبال و رعایت کنند.
وزارت بهداشت از عموم هموطنان درخواست می کند در شرایط کنونی با حفظ همبستگی ملی، همکاری با نیروهای امدادی و درمانی و پرهیز از انتشار اخبار تأییدنشده، یاری گر تلاش های انجام شده برای حفظ سلامت و امنیت جامعه باشند.
اطلاعیه های تکمیلی از طریق درگاه های رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر خواهد شد.
انتهای پیام/
∎

دیدگاهی ثبت نشده است