صالح گلزار زیرک در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به کمبود فضاهای فرهنگی، ورزشی، تفریحی و فضای سبز در کمال شهر، زمینی به مساحت ۳۲ هزار مترمربع برای احداث یک پارک بزرگ شهری تجمیع و آماده سازی شده است. از این میزان، ۱۷ هزار مترمربع پیش تر در تملک شهرداری قرار داشت و ۱۳ هزار مترمربع دیگر نیز متعلق به انبار مرکزی اداره برق بود که پس از جابه جایی این مجموعه و واگذاری زمین جایگزین، به محدوده پارک الحاق شد.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی این پروژه افزود: این پارک در ضلع خرم دشت و در محدوده ای واقع شده که از یک سو به بلوار شهید بهشتی، از سوی دیگر به بلوار پیام و از سمت دیگر به ابتدای جاده قزل حصار متصل می شود و به دلیل قرار گرفتن در مسیرهای اصلی شهر، از دسترسی مناسبی برخوردار است.
گلزار خاطرنشان کرد: در طراحی این مجموعه، تمامی نیازهای شهروندان دیده شده و بخش های مختلفی از جمله مجموعه های ورزشی، فضاهای فرهنگی، مسیرهای پیاده روی، فضاهای تندرستی و امکانات متنوع تفریحی پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه طراحی پروژه توسط یک تیم حرفه ای انجام شده است، گفت: تمامی جزئیات اجرایی و متریال مورد استفاده براساس استانداردهای روز انتخاب شده و تلاش شده تا این مجموعه علاوه بر زیبایی بصری، کاربری مناسبی نیز برای شهروندان داشته باشد.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کمال شهر تصریح کرد: عملیات اجرایی فاز نخست این پروژه آغاز شده و بخشی از اقدامات اولیه نیز پیش از مراسم کلنگ زنی انجام شده بود. برنامه ریزی ما این است که فاز اول تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد و فازهای بعدی در سال های آینده تکمیل شود.
وی همچنین به احداث یک بیمارستان خیّرساز در مجاورت این پارک اشاره کرد و گفت: در ضلع جنوبی پارک، یک بیمارستان خیّرساز احداث خواهد شد که اجرای آن توسط بخش خیریه دنبال می شود.
گلزار در ادامه درباره درمانگاه خیّرساز محله باسکول نیز گفت: ساختمان این مرکز درمانی با مشارکت شهرداری و خیران آماده شده و زمین آن از سوی شهرداری تأمین شده است. با این حال، امور مربوط به تجهیز، تأمین کادر درمان و بهره برداری از آن بر عهده مجموعه خیریه و دانشگاه علوم پزشکی است و زمان دقیق افتتاح آن هنوز اعلام نشده است.
وی درباره بیمارستان کمال شهر نیز اظهار کرد: پیگیری های لازم با مجموعه علوم پزشکی انجام شده و بر اساس قول های داده شده، احتمال می رود این بیمارستان که به عنوان یک بیمارستان جنرال و مجهز به بخش های مختلف درمانی فعالیت خواهد کرد، طی یک تا دو ماه آینده افتتاح شود.
انتهای پیام
∎

دیدگاهی ثبت نشده است