رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تاکنون در سطح ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گندم و جو علیه «آفت سن» و در سطحی حدود ۳۰۰ هزار هکتار با علف‌های هرز گندم، جو و کلزا مبارزه شده است که این اقدامات افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولید در سطح مزارع را به دنبال خواهد داشت.

مبارزه با «آفت سن» در ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی «گندم و جو» لرستان
4 هفته پیش
زمان مطالعه: 3 دقیقه

نامدار صیادی در نشست ستاد گیاه پزشکی که با محوریت «سن غلات» برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف و ماموریت های ما در بخش کشاورزی، مبارزه با علف های هرز و آفات در سطح مزارع گندم، جو و کلزا است.

وی تصریح کرد: در سطح استان ۶۹ شبکه مراقبت پیش آگاهی با عضویت ۴۰۰ نفر از کارشناسان بخش کشاورزی تشکیل شده است. بدین وسیله کل مزارع به گونه ای رصد می شوند که هر جا بیماری، آفات و علف های هرز مشاهده شود توسط کارشناسان به کشاورزان منتقل و مبارزه با آن شروع می شود.

صیادی با اشاره به این که «آفت سن» در کاهش کیفی و کمی محصول تاثیرگذار است، بیان کرد: در این راستا تا کنون در سطح ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گندم و جو علیه «آفت سن» که آفت بسیار خطرناکی است مبارزه شده است. همچنین تاکنون در سطحی حدود ۳۰۰ هزار هکتار با علف های هرز گندم، جو و کلزا مبارزه شده است که این اقدامات منجر به افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولید در سطح مزارع خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: سال های گذشته ما در موضوع «سن زدگی» وضعیت خوبی نداشتیم، اما امسال با تحویل گندم های مرغوب و باکیفیت، رتبه ی خوبی را کسب خواهیم کرد.

وی با بیان این که مهم ترین هدف ما پشتیبانی از تامین غذای مردم و امنیت ملی کشور تابع امنیت غذایی است، افزود: وظایف ما در سه حوزه ساخت و بهسازی زیرساخت های کشاورزی، تامین نهاده ها و آموزش و ترویج خلاصه می شود.

صیادی ادامه داد: هر زمان ما بتوانیم ضریب نفوذ دانش را در مزرعه، عرصه و بین کشاورزان افزایش دهیم، قطعا به ماموریت و وظایف خود به نحو مطلوب عمل کرده ایم؛ که به دنبال آن رضایت خدا و مردم و در نهایت تامین امنیت غذایی کسب خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اهمیت مسئله امنیت غذایی، گفت: رهبر شهید به درستی بارها به این موضوع اشاره کردند که مسئله ی درجه یک کشور ما در حال حاضر امنیت غذایی است و نبایست هیچکس از آن غافل شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان دوشنبه ۱۱ خرداد، صیادی خاطرنشان کرد: در شرایطی که ساختمان ستاد هدف دشمن قرار گرفت و شرایط سختی را می گذرانیم، همکاران ما کار را تعطیل نکردند و با دلسوزی به وظایف خود می پردازند، انتظار ما از همکاران این است که با همین وحدت و همدلی به هدف نهایی برسیم.

انتهای پیام

0 بازدید
کد خبر 78625

برچسب‌ها

نظر شما

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.