رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به تحول در وضعیت اقتصادی دانشگاه، از گذار از تراز منفی بسیار سنگین به تراز مثبت در سال جاری خبر داد.

1 ماه پیش
زمان مطالعه: 3 دقیقه

جلال الدین امیری ۲۷ اردیبهشت در نشست خبری با خبرنگاران، به تشریح جزئیات وضعیت مالی، بودجه جاری و پیشرفت پروژه‌های عمرانی سلامت در استان پرداخت و از بهبود خیره‌کننده تراز مالی دانشگاه خبر داد.

امیری در تحلیل وضعیت اقتصادی دانشگاه اظهار کرد: ما در سال گذشته با چالش بسیار جدی در حوزه تراز مالی روبرو بودیم. در سال ۱۴۰۳، تراز مالی ما با وجود دریافت مطالبات، حدود ۹۸۳ میلیارد تومان منفی بود. اما با حضور مداوم تیم دانشگاه در وزارتخانه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین رایزنی‌های موثر در مجلس و سازمان بازرسی، توانستیم در سال ۱۴۰۴ به تراز مثبت ۱۸۵ میلیارد تومانی دست یابیم.

وی در توضیح نحوه بهبود این وضعیت افزود: این بهبود تراز، نتیجه مدیریت دقیق مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر، مدیریت پیش‌پرداخت‌های پیمانکاران و مدیریت موجودی نقد و انبارها بوده است. در واقع، نسبت دارایی به بدهی ما به شکلی ارتقا یافته که اکنون تراز ما مثبت است. این دستاورد، حاصل تلاشی است که باعث شده بدهی خالص ما کاهش یافته و نسبت جاری دانشگاه بهبود یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر سیاست عدم «فدای اعتبارات عمرانی در برابر هزینه‌های جاری»، گفت: ما هرگز پروژه‌های عمرانی را فدای پرداخت هزینه‌های جاری و پرسنلی نکرده‌ایم. برخلاف برخی رویکردها، اعتبارات تخصیص یافته به بیمارستان‌ها عمدتاً به صورت عمرانی و تأسیساتی بوده است. ما با استفاده از روش‌های مختلف از جمله اوراق و رایزنی با سازمان مدیریت، توانستیم منابع لازم برای پروژه‌ها را تأمین کنیم.

وی افزود: یکی از نشانه‌های ملموس بهبود وضعیت مالی، بهبود روند پرداخت‌های پرسنلی است. میانگین زمان پرداخت حقوق و مزایا برای کادر درمان و پرسنل بیمارستانی، از بازه‌های طولانی‌تر به میانگین ۶ ماه کاهش یافته است که این امر موجب افزایش رضایت شغلی شده است.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت پروژه‌های عمرانی بزرگ سلامت در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هیچ‌یک از پروژه‌های اصلی ما به دلیل مشکلات مالی متوقف نشده‌اند. با وجود تأخیرهای جزئی ناشی از شرایط بحرانی اخیر، پروژه‌ها با سرعت خوبی در حال پیشرفت هستند.

وی میزان پیشرفت پروژه‌ بیمارستان نیایش را حدود ۷۵ درصد، بیمارستان رازی را ۶۲ درصد و گهر دورود را ۵۱ درصد برشمرد و با اشاره به افزایش حجم کار در این پروژه‌ها افزود: تعداد کارگران مستقر در پروژه‌ها به شدت افزایش یافته است. برای نمونه، در پروژه نیایش، تعداد کارگران از حدود ۴۰ نفر در ابتدای کار، به بیش از ۳۵۰ نفر در زمان اوج فعالیت رسیده است که نشان‌دهنده جریان داشتن منابع مالی در پروژه‌هاست.

امیری با قدردانی از حمایت‌های نمایندگان مجلس و مجمع نمایندگان استان لرستان از حوزه سلامت، تأکید کرد: لطف و حمایت نمایندگان در تخصیص اعتبارات و توازن بودجه‌ای، نقش بسیار مهمی در جذب منابع و پیشبرد پروژه‌های عمرانی دانشگاه داشته است که اکنون نتایج آن در پیشرفت پروژه‌ها مشهود است.

انتهای پیام

0 بازدید
کد خبر 29530

برچسب‌ها

نظر شما

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.