به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدعلی طالبی در همایش سراسری حکمرانی هم افزا با حضور دکتر پزشکیان، با قدردانی از رئیس جمهور گفت: از همه تلاش ها و مدیریت شایسته ایشان در دوران جنگ تحمیلی تشکر می کنم و تحقق صلح مقتدرانه را تبریک می گویم.
وی افزود: در استان کرمان فضای تعاملی کم نظیری شکل گرفته که زمینه ساز موفقیت های متعدد در بخش های مختلف شده است.
استاندار کرمان با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری در استان اظهار کرد: کرمان به مقصد اول سرمایه گذاری خارجی تبدیل شده و در سال گذشته بیش از سه میلیارد دلار طرح مصوب سرمایه گذاری خارجی و حدود ۳۰۰ میلیون دلار جذب سرمایه خارجی در استان ثبت شده است.
وی همچنین گفت: استان کرمان در جایگاه سوم امنیت سرمایه گذاری قرار دارد و حدود ۴۰۰ همت سرمایه گذاری داخلی در بخش های مختلف در حال انجام است.
طالبی با اشاره به شرایط استان در دوران جنگ تحمیلی اخیر افزود: در این دوره، فضای لازم برای بازسازی و تقویت زیرساخت های امنیتی با مشارکت بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی فراهم شد
وی با بیان اینکه فعالیت های عمرانی استان در طول دوران جنگ تحمیلی سوم نه تنها متوقف نشد، بلکه سرعت نیز گرفت، ادامه داد: پروژه های آبرسانی روستایی با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان آغاز شده و چهار همت پروژه بهسازی راه ها نیز در دست اجرا قرار دارد و آزادراه های استان نیز در آستانه آغاز عملیات اجرایی هستند.
استاندار کرمان با اشاره به اجرای طرح «مدیریت محله محور» گفت: در استان نزدیک به هزار شورای مدیریت محله محور تشکیل شده و هم افزایی دستگاه های اجرایی در محلات موجب شکل گیری اقدامات مؤثر شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه انرژی خورشیدی اشاره کرد و گفت: کرمان در صدور مجوز نیروگاه های خورشیدی جایگاه نخست کشور را دارد و در نیروگاه های بهره برداری شده نیز در رتبه سوم قرار گرفته است.
طالبی همچنین درباره نهضت مدرسه سازی اظهار کرد: تفاهم نامه هایی با شرکت های بزرگ معدنی و خودروسازی استان به ارزش ۲۸۰۰ میلیارد تومان منعقد شده که بر اساس آن ۸۵۰ کلاس درس احداث خواهد شد.
وی در ادامه با تأکید بر موضوع تفویض اختیارات گفت: استان کرمان درخواست دارد به عنوان پایلوت اجرای نظام نوین درآمد و هزینه استان ها انتخاب تا با بهره گیری از اختیارات تفویض شده و برنامه های توسعه ای، الگوی اجرایی جدیدی در سطح کشور ارائه شود.
مقام عالی دولت در استان همچنین خواستار تسری تفویض اختیارات به وزرا و شورا های ملی از جمله شورای عالی معادن شد و تأکید کرد: در صورت واگذاری اختیارات به استان، تحول اساسی در بخش معادن رقم خواهد خورد.
استاندار کرمان در پایان با اشاره به مشکلات برخی واحد های تولیدی و خودروسازی استان گفت: برخی صنایع در تأمین ارز با مشکلات جدی مواجه هستند و لازم است امکان تهاتر و استفاده از ارز حاصل از صادرات برای آنها فراهم شود.
انتهای پیام
∎

دیدگاهی ثبت نشده است