محمدرضا عارف در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تأکید کرد که مدیران دولتی تا نهایی شدن مباحث کارشناسی درباره مصرف بنزین حق اظهارنظر ندارند.

عارف: مدیران دولتی حق اظهارنظر شخصی درباره مصرف بنزین را ندارند
1 ماه پیش
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خلاصه خبر:

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، محمدرضا عارف به مدیران دولتی تأکید کرد که تا زمان نهایی شدن مباحث کارشناسی درباره مصرف بنزین، حق اظهارنظر ندارند. وی همچنین بر لزوم مدیریت مصرف سوخت تأکید کرد.

به گزارش تسنیم، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، موضوع اصلاح زنجیره عرضه نان و اصلاح وضعیت قیمت آرد، گندم و نان مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادها و نظرات کارشناسی متعددی مطرح شد.

در این جلسه مقرر شد تا زمان دستیابی به تصمیم نهایی، بررسی های کارشناسی و تبادل نظر میان اعضای ستاد ادامه یابد،

همچنین وضعیت قیمت بنزین و مدیریت مصرف سوخت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سناریوهای مختلف اصلاحات قیمتی و غیرقیمتی ارائه شد، در ادامه مقرر شد پس از جمع بندی نهایی در دولت، تصمیمات مربوط به مدیریت مصرف بنزین به اطلاع مردم برسد.

خرید قسطی طلا و نقره! ۱۲ ماهه و بدون ضامن!
ورود
در این نشست تأکید شد که باور دولت بر این است که مصرف بنزین در کشور باید مدیریت شود تا نیازی به واردات وجود نداشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با تبریک سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: سوم خرداد یک الگو و دکترین راهبردی برای حوزه های میدان و دیپلماسی در کشور است.

وی همچنین با اشاره به حمایت مردم از کشور و نظام در برابر حملات دشمن آمریکایی ـ صهیونیستی افزود: در جنگ ۱۲روزه و حوادث دی ماه این مردم بودند که میدان داری کردند و از ابتدای جنگ رمضان تاکنون نیز حدود ۸۰ شب است که مردم در خیابان ها از کشور، نظام و رزمندگان حمایت می کنند.

عارف تأکید کرد: تلاش دولت بر این است که تصمیمات به گونه ای اتخاذ شود که معیشت مردم آسیب نبیند، اما در عین حال باید واقعیات اقتصادی کشور و تحولات رخ داده را نیز در نظر گرفت و شرایط را مدیریت کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به مدیران دولت دستور داد تا زمانی که مباحث کارشناسی درباره مدیریت مصرف بنزین نهایی نشده است، حق اظهارنظر شخصی ندارند.

وی اضافه کرد: اگر کسی از این دستور تخطی کند با او برخورد می شود، زیرا ابتدا باید نظرات کارشناسی بررسی و سپس جمع بندی نهایی با در نظر گرفتن همه جوانب امر حاصل شود، لذا مسئولان تا پیش از آن حق ندارند اظهارنظر شخصی کنند، چرا که نباید در جامعه التهاب یا نگرانی ایجاد شود.

عارف همچنین از عملکرد مدیران دولت و استانداران در جریان جنگ رمضان تقدیر کرد،

همچنین جلسه کارگروه مدیریت مصرف انرژی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزرا و معاونان مربوطه برگزار شد و سناریوهای مختلف برای صرفه جویی انرژی در بخش خانگی و تأمین انرژی صنایع و بخش های تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه گفت: راهبرد دولت، مدیریت مصرف انرژی و صرفه جویی در بخش خانگی با همکاری مردم است، زیرا باید تا جای ممکن انرژی موردنیاز صنایع تأمین شود.

وی افزود: اگر تولید دچار آسیب شود و مشکلات اقتصادی و بیکاری ایجاد شود، سایر بخش های کشور نیز آسیب خواهند دید، بنابراین باید به سمت صرفه جویی انرژی در بخش خانگی و تأمین انرژی بخش های مختلف تولید از جمله صنعت، پتروشیمی و کشاورزی حرکت کنیم.

در پایان این جلسه مقرر شد پس از بررسی های لازم و جمع بندی نهایی، تصمیمات مربوطه به اطلاع مردم برسد و اجرایی شود.

2 بازدید
کد خبر 36739

برچسب‌ها

نظر شما

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.