به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سید مهدی حسینی اظهار کرد: دبیرخانه شهر خورشیدی با رویکرد گسترش استفاده از انرژی های پاک و کاهش وابستگی به منابع فسیلی، از مالکان واحدهای مسکونی، تجاری، صنعتی و خدماتی دعوت می کند با نصب سامانه های تولید برق خورشیدی در املاک خود، در این برنامه شهری مشارکت فعال داشته باشند.
وی افزود: متقاضیان می توانند با استقرار پنل های خورشیدی بر بام یا سایر فضاهای مناسب ملک، علاوه بر ایفای نقش در صیانت از محیط زیست و ارتقای شاخص های پایداری شهری، از منافع اقتصادی حاصل از فروش برق تولیدی نیز بهره مند شوند.
مدیر بهینه سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان با تأکید بر جایگاه راهبردی انرژی های تجدیدپذیر در سیاست های مدیریت شهری تصریح کرد: توسعه زیرساخت های تولید انرژی خورشیدی یکی از محورهای کلیدی حرکت به سوی شهر پایدار و کم کربن است و می تواند وابستگی به سوخت های فسیلی را به شکل محسوسی کاهش دهد.
حسینی اظهار کرد: علاقه مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی درباره شرایط فنی و اقتصادی طرح و ثبت درخواست اولیه می توانند تا پایان خرداد سال جاری در ساعات اداری با دبیرخانه شهر خورشیدی به شماره ۰۹۳۸۳۱۶۸۰۳۹ تماس بگیرند.
وی تأکید کرد: مشارکت شهروندان در این طرح، علاوه بر ایجاد ظرفیت جدید تولید انرژی پاک در مقیاس شهری، زمینه ساز شکل گیری الگویی موفق از سرمایه گذاری مردمی در حوزه انرژی و تحقق آینده ای پایدار برای اصفهان خواهد بود؛ مسیری که نقش مردم در آن تعیین کننده و اثرگذار است.
انتهای پیام
∎

دیدگاهی ثبت نشده است