اسپیس ایکس ۵۳ ماهواره استارلینک را پس از دو پرتاب موفق در کمتر از ۱۹ ساعت به مدار زمین فرستاد.

دو محموله استارلینک در کمتر از ۱۹ساعت به فضا رفتند
2 هفته پیش
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش گروه علم و فناوری، دو موشک فالکون۹ به فاصله چند ساعت از یکدیگر به فضا پرتاب شدند تا خوشه ماهواره اینترنتی اسپیس ایکس را گسترده تر کنند. این پرواز ها که در ساعت های ۱۵:۴۰ دقیقه به وقت گرینویچ روز چهارشنه و ۱۰:۲۶ دقیقه به وقت گرینویچ روز پنچ شنبه انجام شد به ترتیب ۲۴ و ۲۹ ماهواره را به مدار زمین بردند.
نخستین ماموریت از پد پرتابی در مقر فضایی وندربرگ در کالیفرنیا به فضا پرتاب شد. ماموریت دوم از مقر فضایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا به فضا رفت.
هر دو ماموریت حدود یک ساعت پس از تاب، به طور موفقیت آمیز محموله هایشان را به مدارهای مورد نظر رساندند. همچنین بوستر نخست هر دو موشک به طور کامل بازیافت شدند. بوستری که همراه موشک روز چهارشنبه پرتاب شد برای شانزدهمین بار به فضا سفر می کرد و به سلامت روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس در اقیانوس آرام فرود آمد.
بوستر موشک ماموریت دیگر دوازدهمین ماموریت خود را تکمیل کرد و به سلامت روی پهپاد کشتی در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد.
انجام این دو ماموریت تعداد کل ماهواره های استارلینک فعال در مدارزمین را به بیش از۱۰۵۰۰ دستگاه رساند.

انتهای پیام/

0 بازدید
کد خبر 101715

برچسب‌ها

نظر شما

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.