مقامات جمهوری نیجر اعلام کردند حدود ۴۹ نفر از مسافران یک کامیون پس از خراب شدن و توقف آن در منطقه‌ای دورافتاده از صحرای بزرگ آفریقا در شمال این کشور، بر اثر تشنگی جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ عجیب این ۵۰ نفر بر اثر تشنگی
3 هفته پیش
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، این گروه در حال بازگشت از یک مراسم آیینی از کشور مالی بودند که در بین را ذخیره آب آنها تمام شد و در بیش از ۸۰ کیلومتری غرب «آساماکا»، یک نقطه مرزی مهم بین نیجر و الجزایر، سرگردان شدند.

فرماندار منطقه ای در بیانیه ای به نقل از شاهدان درباره این حادثه ناگوار گفت: مسافران بین راه گرفتار شرایط غیرقابل پیش بینی و خطرناکی شدند و دمای بسیار بالا و کمبود آذوقه، شانس بقا را برای آنها بسیار دشوار کرد.

تنها دو نفر از سرنشینان کامیون جان سالم به در بردند و با پای پیاده از بیابان به سمت آساماکا رفتند و در آنجا مقامات را مطلع کردند.

در بیانیه فرماندار آمده است این کامیون از شهر «تلهاندک» در مالی حرکت کرده بود اما از مسیر تعیین شده منحرف شد.

راننده و مسافران چندین روز تلاش های مکرری برای تعمیر وسیله نقلیه انجام دادند، اما تلاش های آنها در نهایت بی نتیجه ماند.

به گزارش بی بی سی، در این بیانیه آمده است: مسافران که از آب محروم بودند و با وجود تلاش های راننده، شاگردش و مسافران، قادر به تعمیر وسیله نقلیه نبودند، خود را در قلب شرایطی مرگبار، گرفتار یافتند.

به گفته شاهدان، پس از رسیدن مقامات به محل حادثه، ده ها جسد بی جان در زیر کامیونِ بی حرکت و اطراف آن پیدا شد.

قربانیان توسط تیم امداد و نجاتی که از سوی مقامات محلی به منطقه اعزام شده بودند، در گورهای دسته جمعی دفن شدند.

تیم نجات همچنین اعلام کرد هنگام بازگشت از محل حادثه، با یک کامیون خراب دیگر که بیش از ۶۰ نفر را حمل می کرد و به دلیل خرابی باتری به مدت سه روز در بیابان سرگردان بودند، مواجه شده است.

فرماندار در بیانیه ای تکمیلی اعلام کرد این کامیون هم از شهر «هاروبا» در مالی، بیش از ۳۰۰ کیلومتری از مرز نیجر، حرکت کرده بود.

تیم نجات در بین مسافران خسته و درمانده، آب توزیع و به تعمیر وسیله نقلیه آنها کمک کرد تا بتوانند به سفر خود ادامه دهند.

صحرای نیجر همچنان یک گذرگاه اصلی برای مهاجران از سراسر غرب آفریقاست که سعی در رسیدن به اروپا دارند و بارها خطرات مرتبط با این سفر خطرناک به آنها گوشزد شده است.

فرماندار گفت این حادثه تاسف بار، آسیب پذیری جوانانی را که در فعالیت های اقتصادی مهاجرتی و فرامرزی مشغول هستند و اغلب مجبور می شوند برای زنده ماندن یا جستجوی شرایط زندگی بهتر از مناطق ناپایدار عبور کنند، برجسته می کند.

۲۳۳۲۳۳

1 بازدید
کد خبر 98758

برچسب‌ها

نظر شما

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.