به گزارش خبرنگار خانه ملت، عبدالوحید فیاضی در جریان بازدید میدانی از پروژه نیروگاهی «مگاتوان» در روستای گیلانده چمستان، با حضور رستمی مدیر پروژه، فروهر مدیر اجرا، اعضای شورای اسلامی و دهیار منطقه، روند فعالیت این نیروگاه و ظرفیت های توسعه ای آن را مورد بررسی قرار داد.
در ادامه این بازدید، پروژه گلخانه هیدروپونیک «گل ارکیده» که در مجاورت نیروگاه در حال احداث است نیز مورد بازدید قرار گرفت. بر اساس اعلام کارشناسان، گرمایش این مجموعه از طریق حرارت خروجی اگزوز نیروگاه تأمین خواهد شد؛ اقدامی که می تواند به صرفه جویی قابل توجه در مصرف انرژی و افزایش بهره وری کمک کند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری های نوین در حوزه انرژی، بر لزوم حمایت از طرح های نوآورانه و بهره گیری حداکثری از ظرفیت های موجود برای توسعه پایدار تأکید کرد و گفت: راه اندازی نیروگاه های کوچک مقیاس نقش کلیدی در مقابله با چالشهای پایدار انرژی، به ویژه در فصل تابستان دارند و باید مورد توجه قرار بگیرند.
این بازدید به درخواست و همراهی اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای گیلانده انجام شد و طی آن، مشکلات روستا و مسائل مرتبط با فعالیت نیروگاه در مجاورت منطقه مسکونی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مقرر شد سرمایه گذاران نیروگاه، در چارچوب مسئولیت های اجتماعی، برای رفع بخشی از مشکلات و معضلات موجود در روستا اقدام کنند.
در پایان نیز بر توسعه همکاری ها، رفع موانع موجود و اجرای پروژه های تکمیلی در آینده تأکید شد./
پایان پیام
∎

دیدگاهی ثبت نشده است