رکنا:رئیس مرکز برخط پلیس راهور تهران بزرگ با هشدار نسبت به افزایش تلفات عابران پیاده اعلام کرد: در سال 1404، بیش از یک‌سوم جان‌باختگان تصادفات پایتخت را عابران پیاده تشکیل داده‌اند و بزرگراه‌های تهران همچنان خطرناک‌ترین معابر برای این گروه هستند.

زنگ خطر برای عابران پایتخت/ ۳۷ درصد قربانیان تصادفات تهران عابر پیاده بودند
6 روز پیش
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش رکنا، رئیس مرکز برخط پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ رابعه جوانبخت، با اعلام اینکه سهم عابران پیاده از کل تلفات تصادفات پایتخت در سال گذشته به ۳۷ درصد رسیده بود، گفت: متأسفانه افراد بالای ۶۵ سال با ۳۵ درصد، رکورددار مرگ ومیر عابران بودند. بزرگراه ها با ۵۴ درصد و بازه زمانی ۲۰ تا ۲۴ شب با ۳۰ درصد، خطرناک ترین موقعیت ها برای عابران پیاده بودند.

سرهنگ رابعه جوانبخت، رئیس مرکز برخط پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به آسیب پذیرترین گروه کاربران ترافیکی، اظهار داشت: برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی، عابر پیاده شخصی غیرسوار است که بدون استفاده از هر وسیله موتوری حرکت می کند و این گروه به دلیل نبود حفاظ فیزیکی، همواره بیشترین آسیب را در تصادفات می بینند.

وی با استناد به آمار تصادفات سال ۱۴۰۴ تشریح کرد: در سال گذشته، سهم عابران پیاده در تصادفات فوتی پایتخت، ۳۷ درصد از کل متوفیان بود که پس از موتورسیکلت سواران در رتبه دوم قرار می گیرد. متأسفانه افراد ۶۵ سال به بالا با ۳۵ درصد، رکورددار سنی این متوفیان هستند.

سرهنگ جوانبخت در تشریح مکان های حادثه خیز گفت: بزرگراه های تهران با فراوانی ۵۴ درصد، خیابان های اصلی با ۳۹ درصد و سایر معابر با ۷ درصد، محل وقوع تصادفات عابران پیاده بوده اند. وی همچنین به معضل رویت پذیری اشاره کرد و افزود: وقتی عابری پوشش تیره دارد، راننده از ۱۵۰ متری او را می بیند؛ اما اگر پوشش روشن باشد، این فاصله به ۳۰۰ متر می رسد. متأسفانه در ساعات ۲۰ تا ۲۴ (با ۳۰ درصد فراوانی)، نه نور خورشید را داریم و نه تشخیص به موقع توسط راننده انجام می شود.

سرهنگ جوانبخت درباره سالمندان هشدار داد: تردد این گروه در ساعات اولیه روز عدم استفاده از پل های عابر یا پیاده رو، خطر را دوچندان می کند. از سالمندان تقاضا داریم حتماً از محل های ایمن تردد کنند.

سرهنگ جوانبخت در بخش دیگری با اشاره به ماده ۱۹۴ آیین نامه، تأکید کرد: وسایل چرخداری مانند اسکیت و اسکوتر صرفاً کاربری تفریحی دارند و تنها در محل های خاص مجاز به تردد هستند. خانواده ها اجازه ندهند فرزندانشان در بزرگراه ها و معابر اصلی از این وسایل استفاده کنند.

رئیس مرکز برخط پلیس راهور تهران بزرگ در پایان و با نزدیک شدن به ایام ماه محرم، به عزاداران توصیه کرد: با توجه به پوشش تیره در این ایام، حتماً در محل های پرنور و در میدان دید مستقیم راننده تردد کنید تا دچار حادثه نشوید. همچنین از عبور از میان خیابان و بزرگراه ها جداً خودداری کنید.

1 بازدید
کد خبر 165991

برچسب‌ها

نظر شما

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.