وزیر آموزش و پرورش، بر طراحی سؤالات امتحانات نهایی با رعایت شرایط دانش‌آموزان تاکید کرد.

1 هفته پیش
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، روز شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۵ در جلسه شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، با تأکید بر ضرورت برگزاری مطلوب امتحانات نهایی، گفت: طراحی سؤالات باید با رعایت شرایط دانش آموزان و با رویکردی متعادل انجام شود و تمامی حوزه های امتحانی از نظر امکانات، زیرساخت ها و الزامات اجرایی به طور کامل مورد بازدید و کنترل قرار گیرند.

وی افزود: تأمین آب، برق، گاز، سیستم های سرمایشی و گرمایشی و پیش بینی تمهیدات لازم برای شرایط خاص از الزامات قطعی برگزاری امتحانات است و مدیران استان ها مسئول نظارت مستقیم بر این موضوع هستند.

کاظمی با بیان این که ثبت نام دانش آموزان از این پس یکی از شاخص های اصلی ارزیابی عملکرد استان ها خواهد بود، تصریح کرد: هیچ گونه کاهش در پوشش تحصیلی قابل قبول نیست و باید در تمامی استان ها شاهد ارتقای این شاخص باشیم.

وی تأکید کرد: ثبت نام میان پایه ها باید به صورت خودکار انجام شود تا از مراجعه غیرضروری خانواده ها جلوگیری شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین بر ثبت نام دانش آموزان اتباع طبق ضوابط تأکید کرد و پیش دبستانی را یکی از مهم ترین شاخص های توسعه عدالت آموزشی دانست.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در مدارس دولتی هنگام ثبت نام دریافت هرگونه وجه از اولیا ممنوع است.

وی افزود: دریافت شهریه صرفاً در مدارس غیردولتی که چارچوب قانونی مشخص دارند امکان پذیر است و در مدارس هیئت امنایی نیز ثبت نام باید صرفاً در محدوده تعیین شده انجام شود.

کاظمی با قدردانی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای شورای عالی آموزش و پرورش و با اشاره به مصوبات اخیر، گفت: تأثیر مثبت پایه یازدهم در کنکور ۱۴۰۵ و امکان ترمیم تک درس اقدامی مؤثر در کاهش فشار روانی دانش آموزان بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت جبران افت یادگیری دانش آموزان، اظهار کرد: طرح های جبرانی باید با سرعت نهایی و اجرایی شوند.

کاظمی، پروژه مهر را از مهم ترین برنامه های راهبردی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: همان طور که در ستاد، اتاق وضعیت تشکیل شده، در ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی نیز باید کارگروه «اتاق وضعیت» تشکیل شود تا روند آماده سازی این بخش ها به صورت هفتگی رصد و پیگیری شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه دانشگاه فرهنگیان را مسئله اول آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: هرگونه ضعف در این دانشگاه به معنای آسیب به آینده نظام تعلیم و تربیت است.

وی تأکید کرد: همه مدیران باید با تعامل کامل و سازنده با مدیریت دانشگاه فرهنگیان، در مسیر تقویت زیرساخت ها، ارتقای کیفیت آموزشی و حل مسائل این نهاد راهبردی گام بردارند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش پایانی سخنان خود، به برگزاری مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزان اشاره کرد و از مدیران کل خواست که معاونان آموزش متوسطه در برگزاری این آزمون ها در روزهای سی و یکم خردادماه تا دوم تیرماه حداکثر همکاری را داشته باشند.

2 بازدید
کد خبر 159671

برچسب‌ها

نظر شما

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.