وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات تامین مواد اولیه و همچنین تأثیر تورم و نوسانات ارزی و بر قیمت دارو، در عین حال تقویت پوشش بیمه‌ای و حمایت از تولید داخل را راهکار اصلی وزارت بهداشت برای جلوگیری از افزایش فشار مالی بر بیماران عنوان کرد و از نامه‌نگاری با رییس مجلس برای اختصاص بودجه جهت تقویت بیمه‌ها و جبران گرانی‌ها در حوزه درمان خبر داد.

نسخه وزیر بهداشت برای جبران قیمت دارو / نامه به «قالیباف» درباره بودجه بیمه ها
2 هفته پیش
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا ظفرقندی درباره اقدامات وزارت بهداشت در بحث هزینه دارو، به ویژه داروهای بیماران خاص، باتوجه به افزایش قیمت های اخیر، به ویژه پس از جنگ؛ با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد وقت مان در وزارت بهداشت را در بحث دارو صرف می کنیم؛ گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر مبادی ورودی مواد اولیه دارو از مسیر دریا که باید از هند یا چین وارد شود یا بخش هایی که از مسیر هوایی وارد می شده، بعضا دچار مشکلاتی است که با رایزنی و صحبت با مسئولان ذیربط در وزارت خارجه، وزارت راه و شهرسازی و دیگر مسئولان مربوطه، در تلاش برای جبران آن هستیم تا در ورود مواد اولیه مشکل ایجاد نشود.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه دو راه برای حل مشکل افزایش هزینه داروها داریم، گفت: ما به هر حال در کشور تورم و تغییرات نرخ ارز را داریم که این ها ناگزیر روی بحث قیمت دارو اثرگذار است. یک راه حل اساسی در مقابل این افزایش قیمت و گرانی داروها این است که باید پوشش بیمه ای را افزایش دهیم تا چرخ تولید کارخانه های دارویی ما نایستد؛ تولید ادامه داشته باشد و در نتیجه باری بر دوش مردم وارد نشود.

ظفرقندی با تاکید بر اینکه راه حل این مسئله فقط این است که بتوانیم بیمه ها را تقویت کنیم، اضافه کرد: به همین منظور نامه و مکاتبه ای با آقای دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم که در مجلس یک ردیف بودجه مستقیم و مجزا برای تقویت بیمه ها پیش بینی و تصویب کنند که بیمه ها این گرانی که بر هزینه درمان بیماران تحمیل شده را جبران کنند و مسئله گرانی دارو به این شکل حل شود.

وی با بیان اینکه راه حل دیگر هم این است که از تولید داخل حمایت بیشتری کنیم، افزود: یعنی اگر دارویی با کیفیت خوب و درست که همکاران انجمن های علمی ما آن را ارزیابی و تایید می کنند، در کشور داریم، طبیعی است که باید آن اضافه ارزی که هزینه می شود تا دارو از خارج وارد کنیم، را صرف حمایت از تولید داروی باکیفیت در داخل کنیم. این ۲ اقدام، از حرکت های اصلی است که ما در وزارت بهداشت در زمینه مدیریت افزایش هزینه داروها داریم.

انتهای پیام

0 بازدید
کد خبر 142969

برچسب‌ها

نظر شما

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.