به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ محسن تویسرکانی شهردار کرمان در آیین امضای برادر خواندگی میان شهرهای کرمان و میاندوآب که در جوار مزار مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در گلزار بین المللی شهدای کرمان برگزار شد، گفت: برادرخواندگی میان زادگاه دو شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی و حاج مهدی باکری، رسالتی بزرگ برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت بر دوش مسئولان قرار می دهد.
وی، با گرامی داشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، شهدای قیام ۱۵ خرداد و شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امروز در پایتخت مقاومت جهان اسلام گرد هم آمده ایم تا تفاهم نامه ای را به امضا برسانیم که فراتر از یک همکاری اداری، نماد پیوند فرهنگی و ارزشی میان دو شهر است.
وی، با قدردانی از مسئولان میاندوآب، سردار کمالی و دست اندرکاران شکل گیری این تفاهم نامه، افزود: این اتفاق را به فال نیک می گیریم و امیدواریم آغازگر مسیری ماندگار در راستای معرفی هرچه بهتر الگوهای ایثار و مقاومت به نسل های آینده باشد.
شهردار کرمان، با اشاره به تجربه همکاری مشترک میان کرمان، یزد و دزفول در حوزه شهرهای مقاومت، گفت: این همکاری ها توانسته زمینه تسهیل سفر زائران، راهیان نور و عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم کند و تفاهم نامه جدید با میاندوآب نیز می تواند در همین مسیر نقش آفرین باشد.
تویسرکانی، با تأکید بر جایگاه شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج مهدی باکری، بیان کرد: این شهیدان صرفاً نام هایی در تاریخ نیستند، بلکه نماد ایمان، شجاعت، تواضع، وطن دوستی و ازخودگذشتگی اند و وظیفه ما معرفی این ارزش ها به نسل امروز است.
وی، در پایان ابراز امیدواری کرد این همکاری فرهنگی با مشارکت مردم و مسئولان دو شهر تداوم یافته و زمینه ساز اقدامات مشترک مؤثر در حوزه فرهنگ مقاومت شود.
∎

دیدگاهی ثبت نشده است