اهواز- اخلاق نیوز - رییس مرکز بهداشت غرب اهواز از اجرای عملیات ویژه بازرسان بهداشت محیط و کشف و معدوم‌سازی بیش از یک تن مواد غذایی، آشامیدنی و اقلام آرایشی، بهداشتی غیرقابل مصرف خبر داد.

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی و اقلام بهداشتی در غرب اهواز
3 هفته پیش
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش اخلاق نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت غرب اهواز کاووس کریمی روز جمعه بیان کرد: این بازرسی ها در راستای صیانت از سلامت عمومی و نظارت بر مراکز عرضه محصولات مصرفی، به طور مستمر ادامه دارد.

وی در تشریح جزییات این عملیات گفت: در یکی از بازرسی های اخیر از یک فروشگاه، بازرسان مرکز بهداشت با حجم گسترده ای از مواد خوراکی، آشامیدنی و فرآورده های آرایشی مواجه شدند که همگی تاریخ مصرف گذشته بودند.

کریمی ادامه داد: این اقلام بلافاصله توقیف و با دستور مقام مسئول، انبار این واحد متخلف پلمب شد.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: با همکاری و هماهنگی سازمان پسماند شهرداری اهواز، محموله توقیفی به طور کامل به محل دفن پسماندهای شهری منتقل و در حضور کارشناسان مربوطه امحا شد تا از بازگشت احتمالی این اقلام به چرخه مصرف جلوگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت سلامت جامعه اعلام کرد: در راستای صیانت از سلامت عمومی و نظارت مستمر بر مراکز عرضه محصولات مصرفی، تیم های بازرسی بهداشت محیط به صورت شبانه روزی و در قالب برنامه های نظارتی، تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را رصد می کنند.

کریمی ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به عرضه و فروش کالاهای تاریخ گذشته، فاقد مجوز و غیربهداشتی در برخی سوپرمارکت ها و فروشگاه های سطح شهر تاکید کرد: چنین تخلفاتی خطرات مستقیمی برای سلامت شهروندان ایجاد می کند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: در همین راستا، از کارشناسان بهداشت محیط خواسته شده است تا در بازدیدها، اولویت ویژه ای برای بازرسی دقیق از سوپرمارکت ها و فروشگاه های بزرگ قائل شوند و در صورت مشاهده هرگونه کالا با مشخصات بهداشتی مخدوش یا تاریخ مصرف گذشته، بدون اغماض، اقدامات قانونی لازم را به عمل آورند.

رییس گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت غرب اهواز نیز به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید کالا، با دقت بیشتری به مشخصات بهداشتی کالا توجه کنند. شهروندان باید پیش از خرید، حتما تاریخ تولید، تاریخ انقضا و شناسه بهداشتی درج شده روی بسته بندی را بررسی کرده و از خرید محصولات فاقد مشخصات کامل بهداشتی، خودداری کنند.

اسلام نظری از مردم خواست تا به عنوان ناظران سلامت، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در فروشگاه ها، رستوران ها و مراکز تهیه غذا، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۹۰ (سامانه رسیدگی به شکایات مردمی وزارت بهداشت) گزارش کنند تا با متخلفان در اسرع وقت برخورد قانونی صورت گیرد.

بر اساس این گزارش به گفته رییس مرکز بهداشت غرب اهواز ۶۰ واحد صنفی متخلف در اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی مهر و موم شدند.

0 بازدید
کد خبر 98649

برچسب‌ها

نظر شما

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.