به گزارش خبرنگار اخلاق نیوز، جعفر مردانی شامگاه شنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با قدردانی از تلاش های اعضای این ستاد برای افزایش رضایت مندی مردم افزود: در این شرایط اقتصادی که کشور متاثر از وضعیت جنگی، محدودیت های بین المللی و چالش انرژی است باید برای تامین معیشت مردم و ثبات بازار تلاش کرد.
وی با اشاره به تشکر معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور از ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همدلی و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی باید حفظ شود و با قوت ادامه یابد.
مردانی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد یکپارچه و دقیق اعضای ستاد تنظیم بازار، به ویژه در ایام نوروز و دوران جنگ تحمیلی سوم، گفت: تامین پایدار کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم، جلوگیری از بروز کمبودهای مقطعی، مدیریت ذخایر راهبردی و تشدید نظارت بر بازار باید در اولویت نخست دستگاه های اجرایی مرتبط در چهارمحال و بختیاری قرار گیرد تا مردم برای تامین نیازهای روزمره خود با هیچ گونه نگرانی مواجه نشوند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: انتظار می رود سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سایر نهادهای مرتبط با رصد روزانه بازار را با احتکار، گران فروشی، اخلال در شبکه توزیع و هرگونه سوءاستفاده از شرایط اقتصادی با قاطعیت برخورد کنند.
وی با اشاره به اهمیت مدیریت بازار در شرایط کنونی، نظارت بر بازار را مطالبه اصلی مردم دانست و گفت: مردم از گران فروشی گلایه مند هستند و انتظار دارند نظارت ها اثرگذار باشد.
مردانی تأکید کرد: نظارت ها به گونه ای باشد که مردم احساس کنند نظارت ها انجام و با متخلفان برخورد می شود و این اقدامات تنها به ارائه گزارش در جلسه ها محدود نشود.
وی مبارزه با احتکار، گران فروشی و کم فروشی را وظیفه اصلی مسوولان چهارمحال و بختیاری به ویژه اعضای ستاد تنظیم بازار استان دانست و افزود: در شرایط کنونی جنگ اقتصادی، هیچ گونه تخلف و کوتاهی قابل اغماض نیست و رضایت مندی مردم اولویت اصلی است.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دستگاه های اجرایی مرتبط در استان برای جلسه بعد گزارش اقدامات انجام شده درخصوص وضعیت بازار و روند اطلاع رسانی آن از طریق رسانه های گروهی را در ستاد تنظیم بازار اعلام کنند.
وی با اشاره به چالش ناترازی انرژی یادآور شد: در این راستا برنامه ریزی برای جلوگیری از بروز آسیب به واحدهای تولیدی از جمله صنایع غذایی، سردخانه ها، مراکز نگهداری کالا و شبکه توزیع انجام شود تا در روزها و ماه های آینده استان با مشکل مواجه نشود.
مردانی اظهار داشت: مدیریت مصرف انرژی نباید منجر به اختلال در تامین کالاهای اساسی شود و در شرایط کنونی افزایش هماهنگی بین تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و دستگاه های اجرایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید از تمامی ظرفیت های داخلی استان برای تولید، ذخیره سازی و توزیع کالا استفاده شود تا وابستگی به زنجره های آسیب پذیر کاهش یابد.
وی مردم را بزرگ ترین سرمایه اجتماعی کشور و چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: آرامش روانی جامعه به اندازه تامین فیزیکی کالاها اهمیت دارد و اطلاع رسانی شفاف، ارائه گزارش های مستند از بازار و جلوگیری از انتشار شایعه ها و اخبار غیرمستند وظیفه تمامی اعضای ستاد تنظیم بازار استان و فرمانداران شهرستان ها است.
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: نانوایان باید نان باکیفیت به مردم تحویل دهند و فرمانداران، سازمان جهادکشاورزی و اتحادیه نانوایان باید به طور مستمر از نانوایی ها بازدید کنند.
مردانی بابیان اینکه قیمت مرغ در چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان های کشور پایین تر است گفت: در ماه های آینده هیچ گونه کمبود مرغی در بازار نخواهیم داشت با این حال شرکت پشتیبانی امور دام استان باید نسبت به افزایش ذخایر مرغ منجمد اقدام کند.
به گزارش اخلاق نیوز، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.
∎

دیدگاهی ثبت نشده است