ارسلان زارع سه شنبه ۱۹ خرداد در دیدار با محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، گفت: پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی و داروخانه های طرف قرارداد، زمینه ساز خدمات بهتر و تسریع در روند درمان می شود.
وی تاخیر در پرداخت مطالبات را یکی از چالش های اصلی حوزه سلامت استان دانست که کیفیت خدمات و رضایت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.
استاندار بوشهر با تشکر از پرداخت ۶۰ درصدی بدهی بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی و سایر مراکز مربوط به فروردین و اردیبهشت، خواستار تامین منابع مالی برای پرداخت معوقات و تسویه بدهی های سال گذشته این سازمان شد.
زارع با اشاره به فشارهای مالی بر مراکز درمانی استان، تخصیص منابع لازم را برای جلوگیری از کاهش توان خدمت رسانی، تامین دارو و تجهیزات پزشکی ضروری دانست.
وی همچنین از اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در استان بوشهر خبر داد و آن را زمینه ساز بهره وری بهتر خدمات درمانی خواند.
استاندار بوشهر تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی اصلی ارائه خدمات سلامت، اداره بیمارستان ها، مراکز درمانی، اورژانس و شبکه های بهداشت را بر عهده دارد و تداوم این خدمات نیازمند منابع مالی پایدار و نقدینگی کافی است.
زارع در ادامه به کمبود نیروی انسانی در چارت سازمانی بیمه سلامت استان و شهرستان ها اشاره کرد و خواستار تامین نیروی بیشتر شد.
ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت کشور نیز با تقدیر از پیگیری های استاندار بوشهر در حوزه بهداشت و درمان، برای تسریع در پرداخت معوقات قول مساعد داد و بر استمرار پیگیری ها تأکید کرد.
انتهای پیام
∎

دیدگاهی ثبت نشده است