طرح مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق در بازه زمانی دو ماهه موفق شد بیش از ۱۰۰۰ مگاوات از بار شبکه که به صورت غیرقانونی بلعیده می‌شد را آزاد کند.

برق دزدی و زوایای پنهان طرح مهتاب!
4 هفته پیش
زمان مطالعه: 1 دقیقه

در حالیکه ناترازی برق و بیم از خاموشی های تابستانی به یکی از دغدغه های اصلی افکار عمومی تبدیل شده، صنعت برق ایران شاهد یک نیروگاه سازی بدون دود و توربین است.

به گزارش اخلاق نیوز به نقل از توانیر، طرح مهتاب (مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق) در بازه زمانی کوتاه دو ماهه، موفق شده بیش از ۱۰۰۰ مگاوات از بار شبکه را که به صورت غیرقانونی بلعیده می شد، آزاد کند. این عدد، تنها یک آمار نیست؛ بلکه به معنای بازگشت عدالت به شبکه ای است که سال ها زیر فشار مصارف پنهان و غارت انرژی قد خم کرده بود.

در آستانه تابستان ۱۴۰۵ و همزمان با افزایش تقاضای برق، مدیریت ناترازی شبکه به یکی از مهم ترین اولویت های صنعت برق کشور تبدیل شده است. در کنار برنامه های توسعه تولید، اجرای طرح مدیریت هوشمند تلفات انرژی نشان داده که بخشی از ظرفیت جبران ناترازی در ساماندهی مصرف و مقابله با مصارف غیرمجاز نهفته است.

براساس آمارهای اعلام شده، طی حدود ۶۰ روز نخست اجرای این طرح، بیش از ۱۰۲۷ مگاوات از بار شبکه برق در بخش مصرف کاهش یافته؛ که این رقمی معادل مصرف حدود ۵۰۰ هزار خانوار شهری است.

0 بازدید
کد خبر 71355

برچسب‌ها

نظر شما

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.