عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر ضرورت مدیریت مصرف انرژی بر اساس احکام قانونی در برنامه‌های پنج‌ساله توسعه و بودجه‌های سنواتی،گفت: اجرای دقیق این قوانین می‌تواند بخش قابل توجهی از چالش‌های مربوط به مصرف و ناترازی انرژی را کاهش دهد.

احکام برنامه هفتم توسعه و قوانین بودجه، نقشه راه مدیریت مصرف انرژی
4 هفته پیش
زمان مطالعه: 3 دقیقه

حمبدرضا عزیزی فارسانی در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و توصیه های دولت و مسئولان برای رعایت مدیریت مصرف انرژی گفت: موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی، مطالبه ای عمومی است و این دغدغه در تریبون های مختلف از جمله رسانه ها،تابلو های شهری و نماز جمعه ها نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در کشور ما حدود ۲.۵ برابر میانگین جهانی است، افزود: لازم است صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی به یک رفتار پایدار در سطح کشور تبدیل شود؛ چرا که هر میزان کاهش مصرف، به پایداری شبکه برق و گاز و کاهش فشار بر اقتصاد ملی کمک خواهد کرد.

عزیزی ادامه داد: مدیریت مصرف انرژی دو سطح دارد؛ یک بخش در سطح کلان و در اختیار حاکمیت و دستگاه های مسئول است که باید با برنامه ریزی، سیاست گذاری و اقدامات اجرایی، زمینه مدیریت بهینه مصرف را فراهم کنند. بخش دیگر نیز به مردم و الگوی مصرف خانوارها و کسب وکارها بازمی گردد.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس تصریح کرد:در مجلس،هم در قالب برنامه های پنج ساله توسعه و هم قانون بودجه های سالانه، احکام متعددی برای بهینه سازی مصرف و اصلاح ساختارهای انرژی پیش بینی شده است. اگر همین احکام موجود با دقت و بدون تعلل اجرا شود، بخش قابل توجهی از مدیریت مناسب انرژی عملیاتی خواهد شد.

این نماینده مردم درمجلس دوازدهم با تأکید برنقش مردم در مدیریت مصرف،تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند انرژی متعلق به همه ملت ایران است و باید به گونه ای مصرف شود که کشور به سمت نیاز به واردات نرود و در حوزه انرژی حداقل به خودکفایی و پایداری برسیم. هر فرد در زندگی شخصی خود می تواند با مدیریت مصرف برق و سایر حامل های انرژی مانند بنزین، گاز و گازوئیل، در کاهش فشار بر شبکه و اقتصاد کشور مؤثر باشد.

عزیزی با اشاره به لزوم گنجاندن برنامه های تشویقی در موضوع مصرف بهینه انرژی در ادامه پیشنهاد کرد: یکی از راهکارهای مکمل، راه اندازی و تقویت بازارهای انرژی است؛ به گونه ای که هر مشترکی که کمتر از الگوی تعیین شده مصرف می کند، بتواند مازاد صرفه جویی خود را در یک سازوکار شفاف عرضه و از منافع آن برخوردار شود. این سیاست ها می تواند به اصلاح رفتار مصرفی و هدفمندسازی مشوق ها کمک کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت مقابله با اسراف،خاطرنشان کرد: جلوگیری از اسراف در حوزه های مختلف به ویژه در مصرف حامل های انرژی یک ضرورت است و در آموزه های دینی و نیز توصیه های امام (ره) و رهبر شهیدانقلاب همواره بر این موضوع تأکید شده است.امروز هر اقدامی برای کاهش مصرف غیرضرور، یک قدم مثبت در مسیر منافع ملی و امنیت انرژی کشور محسوب می شود./

پایان پیام

0 بازدید
کد خبر 68073

برچسب‌ها

نظر شما

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.