مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بندر امیرآباد، از اصلاح فرآیند سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر تجاری خبر داد. وی بر اهمیت ارتقای توان تجهیزاتی و عملیاتی بنادر تأکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی نسب عصر سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه پس از بازدید از بندر امیرآباد، در نشست با مدیرکل و مسئولان این بندر، با اشاره به موقعیت و ظرفیت عملیاتی بندر امیرآباد در شمال کشور گفت: همکاری و هماهنگی میان دستگاه های اجرایی در زنجیره تأمین و روند ورود و خروج کالا در بندر امیرآباد قابل مشاهده و شایسته تقدیر است و امید می رود این روند تداوم یابد تا وقفه ای در تأمین مایحتاج ضروری هموطنان و تجارت خارجی کشور ایجاد نشود.
معاون وزیر راه وشهرسازی، با تأکید بر نقش بندر امیرآباد در لجستیک و تأمین کالاها و مواد اولیه، یادآور شد که ارتقای توان تجهیزاتی، عملیاتی و بهره وری بنادر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.
وی افزود: استقرار تجهیزات جدید علاوه بر تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری، موجب افزایش بهره وری، کاهش زمان ماندگاری کشتی و کالا و در نتیجه کاهش هزینه های لجستیکی و قیمت تمام شده کالا خواهد شد؛ موضوعی که رضایت صاحبان کالا و خدمات را به دنبال دارد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بندر امیرآباد به عنوان بندر نسل سوم کشور اقدامات مطلوبی در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی داشته و یکی از اهداف مهم سازمان در سال جاری، اصلاح و بازنگری فرآیند سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر است که توسط یک کمیته تخصصی در حال بررسی است و پس از تدوین و تأیید نهایی به بنادر ابلاغ خواهد شد.
شکیبی نسب در پایان با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در توسعه بنادر کشور خاطرنشان کرد: با عنایت به توسعه زیرساخت ها توسط بخش دولتی، محدودیت منابع مالی و انتظارات گسترده ملی و بین المللی، ورود بخش خصوصی در کنار دولت می تواند این انتظارات را تا حد زیادی محقق کرده و در اجرای طرح های توسعه ای نقش مؤثری داشته باشد.
∎
دیدگاهی ثبت نشده است