مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران از جمع‌آوری حدود 10 هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در این استان خبر داد.

جمع آوری ۱۰ هزار ماینر غیرمجاز در استان تهران
3 هفته پیش
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمود محمودی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در گفت وگو با شبکه خبر اظهار داشت: رعایت الگوی مصرف به پایداری شبکه برق به ویژه در اوج بار تابستان کمک می کند؛ در استان تهران حدود ۸۰ درصد مشترکین خانگی الگوی مصرف برق را رعایت می کنند و ۲۰ درصد هم مصرف برقشان بیش از الگوست.

️وی با اشاره به مصرف نیمی از برق بخش خانگی استان تهران توسط مشترکین پرمصرف، تصریح کرد: دلیل اصلی مصرف بالای برق در بخش خانگی، استفاده از کولرهای گازی است که نقش مهمی در ناترازی برق در ماه های گرم سال دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، کولرهای آبی را برای اقلیم گرم و خشک ایران مناسب تر توصیف کرد و افزود: تعویض موتور کولرهای آبی با موتورهای کم مصرف BLDC علاوه بر اینکه خنکای بیشتری تولید می کند، مصرف برق و هزینه قبوض را کاهش می دهد.

محمودی خاطرنشان کرد: اگر موتور کولرهای آبی در استان تهران با موتورهای BLDC جایگزین شوند، به اندازه یک نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به قاطعیت وزارت نیرو در برخورد با استخراج غیرمجاز رمزارز، گفت: هر ماینر به اندازه مصرف ۱۲ خانواده، برق مصرف می کند و به ناترازی برق در کشور دامن می زند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران از شناسایی و جمع آوری نزدیک به ۱۰ هزار دستگاه ماینر در این استان خبر داد و تصریح کرد: با جمع آوری این ماینرها به اندازه مصرف یکی از شهرستان های استان تهران از هدررفت برق جلوگیری شده است.

محمودی از شهروندان خواست چنانچه با موارد مشکوک استخراج رمزارز مواجه شدند، مراتب را از طریق سامانه ۳۰۰۰۵۱۲۱ گزارش دهند و از پاداش کشف ماینر برخوردار شوند.

وی، خاموش کردن لامپ های اضافه، قرار دادن کولرهای گازی در دمای ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی و عدم استفاده از لوازم پرمصرف در ساعات اوج بار را از جمله اقدامات موثر در جبران ناترازی در فصل تابستان عنوان کرد و افزود: سال گذشته با همراهی و کمک مردم، عدد ناترازی برق در کشور به کمتر از ۱۴ هزار مگاوات رسید و امسال هم با کاهش ۵ درصدی مصرف به کمتر از ۱۰ هزار مگاوات خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای صدور گواهی صرفه جویی و راه اندازی بازار بهینه سازی مصرف، گفت: این اقدامات، ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در بهینه سازی مصرف انرژی در کشور به وجود آورده است و سرمایه گذاران می توانند از محل بهینه سازی مصرف، گواهی صرفه جویی دریافت کرده و آن را در بورس به فروش برسانند.

انتهای پیام/

0 بازدید
کد خبر 117713

برچسب‌ها

نظر شما

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.