به گزارش اخلاق نیوز به نقل از مهر به نقل از ایفدانا، این تفاهم نامه با حضور مهدی پیرصالحی، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، و پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، به امضا رسید.
هدف از امضای این تفاهم نامه، بهره گیری از ظرفیت های دو مجموعه برای ارتقای آمادگی در شرایط عادی و اضطراری، مدیریت بهینه توزیع دارو و تحقق مأموریت های سلامت محور است.
مدیریت لجستیک و توزیع دارو در بحران ها، ایجاد و نگهداری ذخایر استراتژیک دارو و تجهیزات پزشکی، تسهیل واردات اقلام دارویی در شرایط تحریم، توسعه تولید داخلی با همکاری شرکت های دانش بنیان، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، توسعه سامانه های هوشمند و تبادل داده، ارائه خدمات دارویی در مناطق محروم و مرزی، و همکاری های بین المللی و دیپلماسی سلامت از محورهای اصلی این تفاهم نامه است.
همچنین بر اساس مفاد تفاهم نامه، امکان استفاده از ظرفیت انبارهای استراتژیک هلال احمر برای ذخیره داروهای حیاتی فراهم شده و کارگروه مشترکی برای تسریع فرآیندهای ارزی، گمرکی و ترخیص اقلام ضروری تشکیل خواهد شد.
مهدی پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو، در حاشیه این مراسم با تأکید بر اهمیت همکاری های بین بخشی گفت: تلفیق توان نظارتی سازمان غذا و دارو با ظرفیت های اجرایی و لجستیکی هلال احمر، زمینه ساز مدیریت کارآمدتر دارو در شرایط عادی و بحرانی و ارتقای امنیت دارویی کشور خواهد بود.
پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، نیز امضای این تفاهم نامه را گامی مؤثر در جهت افزایش تاب آوری نظام سلامت دانست و افزود: جمعیت هلال احمر آمادگی دارد با بهره گیری از شبکه گسترده داوطلبان، انبارهای استراتژیک و تجربه مدیریت بحران، همکاری های گسترده ای را با سازمان غذا و دارو در حوزه تأمین، توزیع و پایش دارو دنبال کند.

دیدگاهی ثبت نشده است